fredag 22 november 2013

När orden tar slut.

Ibland finns bara inte orden. Det finns inget att säga. Allt är en stor tomhet. Det är vad som hände här. En hund som fötts utan förutsättningar. Som aldrig hade en chans till livet. Niña vad en av dem. Hon lämnade oss alldeles för tidigt. Stressen och smärtan skapade inte bara problembeteenden, hon fick aldrig vila.

Det är ett tag sen Niña lämnade oss nu men hjärtat hos hennes matte är krossat. Därför är det jag, Anna som har bloggen, som skriver dessa ord. Jag ber hela tiden att Valentinas hjärta ska läka och att hon någon gång ska våga öppna det för en hund där hon själv påverkat förutsättningarna.

Nedanför bilden är Valentinas sista ord till hennes livs kärlek.





För ung fick du lämna min sida, min trogna. 
Tack för att du gick igenom livet, sorg och glädje med mig.
Jag försöker tänka bortom mitt behov av dig, och tänka att jag återgäldar dig ron du gav mig.
En bit kommer alltid att fattas mig och lägenheten är så tom. 
Du fattas mig. 

2009.12.28-2012.03.21

Vila i frid och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar